برنامه رشد50 درصدی تولیدخودرو برای سال آینده

سیاسی ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
برنامه رشد50 درصدی تولیدخودرو برای سال آینده
صادقی نیارکی با بیان اینکه در سال آینده برنامه رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو را داریم، گفت: بالاترین تعدادی که خودرو در کشور تولید کردیم سال ۹۶ با یک میلیون و۴۴۰ هزار دستگاه است.

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت شب گذشته (شنبه ۱۳ آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه در سال آینده برنامه رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو را داریم، گفت: بالاترین تعدادی که خودرو در کشور تولید کردیم سال ۹۶ با یک میلیون و۴۴۰ هزار دستگاه است همچنین سال ۹۰ هم یک میلیون و ۴۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری بدون احتساب وانت تولید شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات خودرو در سال ۹۳ با ۱۰۳ هزار دستگاه بود، گفت: در سال ۹۶ حدود ۶۸ هزار خودرو وارد شد. حداکثر تعدادی که خودرو وارد کشور شد ۱۰۰ هزار دستگاه و حداکثر تولید ما هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه بود.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تقاضای مؤثر در کشور داریم که امسال حدود یک میلیون دستگاه برنامه تولید داریم، گفت: برای سال آینده رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو را هم از محل افزایش تولید و هم توسط خودروسازان بخش خصوصی پیش بینی می کنیم.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در ماده ۴ قانون، موضوع تنظیم بازار و مقدار واردات مطرح است البته باید توجه کنیم که چه تعداد می توانیم صادرات داشته باشیم چون به میزان صادرات، اجازه واردات وجود دارد، ادامه داد: مسیر دیگری برای واردات خودرو وجود ندارد.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ما قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم، گفت: سال ۹۷ بر اساس مصوبه شورای هماهنگی سران، واردات ۱۵۰۰ قلم کالا ممنوع شد که خودروی سواری هم در آن بخش قرار دارد بنابراین مثل همه کالاها که بر اساس تعرفه باید کنترل شود، خودرو هم شامل می شود ولی در این قانون جدید آقای اکبری تالارپشتی باید اعلام کنند که این قانون از چه زمانی اجرایی خواهد شد؟

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: تطابق این قانون با مصوبه شورای هماهنگی سران هم به چه شکلی می شود؟ اگر مصوبه شورای هماهنگی سران به هر دلیلی تمام می شد مکانیزم واردات از طریق حمایت تعرفه ای می شد و با پرداخت تعرفه، خودرو مثل سال های گذشته وارد می شد.

جهت آگاهی از جدید ترین اخبار روز صنعت خودرو پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید.

siyasigroup@



نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.