هایما ایران خودرو متفاوت تر وارد نمایشگاه تهران شد

علی معیری ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
هایما ایران خودرو متفاوت تر وارد نمایشگاه تهران شد
با آغاز نمایشگاه خودرو شهر آفتاب در تهران ایران خودرو دومحصول متفاوت از برند هایما رونمایی کرد و سروصدای زیادی در پی آن داشت که در ادامه مفصل به این دو خودرو می پردازیم.

یکی از خودروهای خبرساز نمایشگاه خودرو تهران 1401، کراس‌اوور جدید ایران خودرو یعنی هایما 8S است. هایما 8S در حال حاضر محصول پرچمدار هایما در قسمت کراس‌اوورها محسوب می‌شود و با هدف به چالش کشیدن کراس‌اوورهای لوکس چینی وارد بازار ایران شده است.


زبان طراحی هایما 8S با دیگر محصولات هایما که مدتی پیش آن‌ها را در ایران دیده بودیم، متفاوت است. این کراس‌اوور اکنون از سبک جدید طراحی کراس‌اوورهای چینی یعنی چراغ‌های باریک و تیز برای دی‌لایت و چراغ‌های روشنایی اصلی ساده و نسبتا مخفی بهره می‌برد. همچنین برخلاف اکثر کراس‌اوورهای خانوادگی، نمای جانبی هایما 8S از خطوط و حجم‌های فانتزی بسیاری بهره می‌برد.


یکی از وجه‌های تمایز هایما 8S با اکثر کراس‌اوورهای چینی بازار ایران، پیشرانه این خودرو است. موتور هایما 8S اندکی بزرگ‌تر است و 1.6 لیتر حجم دارد. این پیشرانه با استفاده از تنفس مصنوعی توربوشارژر می‌تواند حداکثر 193 اسب‌بخار قدرت و 293 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که ارقام قابل قبولی برای این نوع از پیشرانه هستند. خوشبختانه گیربکس انتخاب شده برای هایما 8S نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک است که نسبت به گیربکس‌های دوکلاچه یا CVT عملکرد بهتری را در بلندمدت خواهد داشت.


معرفی هایما ۷X

بخش خودروهای چندمنظوره یا MPV، یکی از بخش‌های پرفروش در بازار جهانی است که این سال ها در بازار داخلی هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته است و چندان در ایران محبوب نیستند.
هایما ۷X قرار است به عنوان یک مینی ون لوکس توسط ایران خودرو در بازار داخلی عرضه شود و ناکامی های این سگمنت در کشورمان را به دست فراموشی بسپارد.


طراحی ظاهری

طراحی ظاهری ۷X، به خصوص در نمای جلو، به هیچ عنوان کسالت آور و تکراری نیست و چراغ های جلو با زوایای خاص، گریل شارک نوز با تم مشکی پیانویی و لوگوی حجیم هایما، طرح متفاوتی را برای این خودرو ایجاد کرده اند.
در نمای عقب هم شاهد همان سبک چراغ های جلو با زوایای تند و تیز هستیم و به طور کل، نمای بیرونی خودرو علیرغم مینی ون بودن آن متفاوت و جذاب است.

امکانات ایمنی و رفاهی

از امکانات هایما ۷X می توان به مواردی نظیر اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، شش عدد ایربگ، سیستم حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار عبور از خط، دوربین ۳۶۰ و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

در هایما ۷X، برخلاف اکثریت چینی ها که از قوای محرکه ۱.۵ لیتری بهره می برند، از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ GDI با حداکثر قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر استفاده شده است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز مانند هایما S7 وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را در این خودرو بر عهده دارد.


روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی



نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.