رونمایی رسمی از تیگو 8 پرو +e محصول جدید فونیکس

علی معیری ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
رونمایی رسمی از تیگو 8 پرو +e محصول جدید فونیکس

شرکت مدیران خودرو طی مراسمی خودروی دوستدار محیط زیست خود را ذ با نام تیگو 8 پرو e پلاس را رسما معرفی کرد.

این خوردو که با شعار “جریان سبز فونیکس” به بازار خواهد آمد، دومین پلاگین هیبریدی است که به صورت گسترده در بازار خودروی کشور عرضه خواهد شد و می تواند آغازگر مسیری به سوی استفاده بیشتر از خودروهای دوست دار محیط زیست در کشور باشد.

تیگو ۸ پرو e پلاس از یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو  بهره می گیرد که این موتور بنزینی در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر محور جلو) در نهایت ۳۲۶ اسب بخار توان تولید می کنند و گشتاور این خودرو را به حدود ۵۱۰ نیوتن متر می رسانند. توان تولید شده از طریق جعبه دنده ۳ سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلوی این خودروی ۷ نفره می رسد و با این مشخصات تیگو ۸ پرو e پلاس به قوی ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل می شود.از این رو شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو، در حالتی که هر سه موتور در مدارند، ۷.۶ ثانیه محاسبه شده است.

پک باتری این کراس اوور ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی دارد و شارژ آن حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می برد. مصرف سوخت تیگو ۸ پرو e پلاس در حالت بنزینی حدود ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است و در صورت فعالیت پیشرانه الکتریکی به صورت همزمان، مصرف سوخت این کراس اوور ۷ نفره چینی به ۱.۵۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می رسد. موتور های برقی این کراس اوور دارای قدرت ۵۵ و ۷۰ کیلووات است و خروجی گشتاور آن ها نیز به ترتیب ۱۶۰ و ۱۵۵ نیوتن متر اعلام شده.

همچنین این خودرو دارای حالت های رانندگی EV+NORMAL,HEV+NORMAL,HEV+SPORT,EV+ECO,HEV+ECO است. این خودرو با شارژ کامل و باک پر می تواند تا حدود هزار کیلومتر را طی کند و مصرف اندک آن می تواند دغدغه های مصرف بالای سوخت و آلایندگی های زیست محیطی را برطرف کند.

گل علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیمی سازمان محیط زیست با حضور در این مراسم گفت: بیش از ۳ دهه در کشور معضل آلودگی هوا گریبان گیر مردم شده است، چرا که بخش عمده ای از انرژی کشور با سوخت های فسیلی تولید می شود و هر چقدر بتوانیم کاهش دهیم این مصرف سوخت های فسیلی را شرایط آلودگی هوا بهتر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: روزانه حدود ۱۱۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود و با توجه به این که تولید بنزین حدود ۱۰۵ میلیون لیتر است، اگر نتوانیم مصرف سوخت را کاهش دهیم با کمبود جدی بنزین مواجه خواهیم شد.

گل علیزاده در خاتمه اظهار کرد: سازمان های مربوطه نیز باید بیش از پیش در راستای توسعه انرژی های پاک فعال باشند و به توسعه زیرساخت‌های شارژ خودرو ها کمک کنند تا شرایط مصرف روز افزون سوخت بهبود پیدا کند.

روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی




نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.