سرامیک خودرو و هر آنچه که باید درباره ی سرامیک خودرو بدانید

علی معیری ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
سرامیک خودرو و هر آنچه که باید درباره ی سرامیک خودرو بدانید
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به ظاهر خودروی خود اهمیت می دهند، می توانید از سرامیک خودرو بهره کافی را ببرید. تصور کنید می خواهید به یک مکان داغ آفتابی سفر کنید و یا به جایی بروید که به صورت پیاپی بارش باران دارد، در این مواقع است که باید با استفاده از سرامیک، بدنه خودروی خود را از تابش شدید آفتاب و بارش مداوم باران حفظ کنید. پوشش سرامیکی خودرو برای قسمت های مختلف به کار برده می شود.در ادامه با ما همراه باشید.

پوشش سرامیکی، یکی از برترین شیوه های مورد استفاده جهت مراقبت از بدنه ی ماشین در برابر آلودگی های موجود در هوا و خط و خش می باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که یک پلیمر مایع بتواند تا این حد زیبایی و درخشندگی ماشین را حفظ کرد و مانند یک کاور از آن مراقبت کند.

معمولا بین پوششی که با استفاده از پلیمر مایع بر روی سطح ماشین قرار داده می شود و رنگ ماشین پیوند داده می شود. ازبرترین ویژگی های پوشش دهی نانویی بدنه ی خودرو، عدم تشخیص آن با چشم است به همن دلیل هیچ تغییری در رنگ ماشین ایجاد نشده و مشکلی را برای فرد استفاده کنند به وجود نخواهد آورد.

روکش سرامیکی خودرو چیست؟

سرامیک خودرو پلیمر مایعی است که بعد از استفاده، مانند یک لایه شفاف، بدنه خودرو را پوشانده و آن را از هر گونه آسیب حفظ می کند. این پوشش سرامیکی می تواند خودرو را در برابر خط و خش، آلودگی هوا و دیگر عوامل مخرب محیطی حفظ کرده و باعث می شود بعد از چندین سال استفاده، خودرو جذابیت روز اول خود را حفظ کرده و ظاهر براق و درخشان خود را داشته باشد. روکش سرامیکی در واقع رنگ خودرو را زنده می کند.

هنگامی که خودرو به طور مداوم در معرض برخورد نور آفتاب قرار گرفته می شود، به مرور زمان تغییراتی در رنگ خودرو به وجود آمده و درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهد. نور خورشید و تمام آلودگی های موجود در هوا همانند اسید سولفوریک و … تغییرات اصلی را در رنگ ماشین به وجود می آورند.  تمامی این موارد سبب استفاده افراد از سرامیک های خودرو شده است.

سرامیک ماشین

مزایای روکش سرامیکی خودرو

حفاظت از رنگ خودرو در مقابل اکسایش یکی از مزایای روکش سرامیکی خودرو است، چرا که مولکول های مایع آن با ملوکول های موجود در رنگ خودرو پیوند برقرار می‌کند و از ترکیب آن ها با مولکول هوا جلوگیری می کند. از دیگر مزایای این روکش، براق و درخشان ماندن رنگ خودرو است. همچنین سرامیک های خودرو سبب محافظت از رنگ بدنه خودرو در مقابل اشعه UV آفتاب، باران های اسیدی و مواد شیمیایی می شوند. زمانی که بدنه خودرو شما با نوع مرغوبی از پوشش سرامیکی خودرو پوشیده شده باشد، خط و خش و گرد وغبار روی آن نمی افتد، که همین ویژگی باعث می شود نظر طرفداران خودرو به آن جلب شود.

خاصیت آب گریز بودن مواد موجود در پلیمر سرامیک های خودرو سبب راحت پاک شدن و ماندگاری نظافت آن می شود. روکش هایی با ضخامت یک لایه یک تا سه سال و روکش هایی با ضخامت سه لایه، 3 تا 5 سال ماندگاری داشته و کیفیت خود را حفظ می کنند. از دیگر مزایای استفاده از پوشش سرامیکی خودرو عبارت اند از:

  • جلوگیری از به وجود آمدن آسیب هایی همانند خوردگی شیمیایی که به طور معمولا ناشی از آلاینده های اسیدی می باشند.
  • به وجود آمدن لکه های شیمیایی بر روی بدنه ی خودرو بسیار ناراحت کننده است. معمولا لکه های شیمیایی ناشی از آلودگی های اسیدی موجود می باشند. با استفاده از شیوه ی ایجاد پوشش سرامیکی با کیفیت می توان از به وجود آمدن این لکه ها جلوگیری کرد.
  • از اکسیداسیون لایه ی رنگ خودرو جلوگیری می کند.

سرامیک خودرو معایب سرامیک خودرو

یکی از رایج ترین سوالاتی که برای افراد در ارتباط با سرامیک های خودرو به وجود می آید معایب سرامیک خودرو است.  در ارتباط با عیب های این روش محافظت از بدنه ی ماشین باید بگوییم که هیچ عیبی به جزء زمان بر بودن انجام مراحل سرامیک و هزینه ی آن وجود ندارد.

7 مرحله مهم برای پوشش سرامیکی خودرو

در چند سال گذشته از پوشش سرامیکی خودرو تنها برای خودروهای گران قیمت و لاکچری استفاده می شد، اما در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی در کارخانجات، پوشش سرامیکی خودرو برای همه ماشین های عمومی کاربرد دارد. این کار نیازمند یک تیم متخصص و باتجربه است. مراحل سرامیکی کردن بدنه خودرو به ترتیب در زیر گفته شده است.

مرحله 1: بدنه خودرو باید به طور کامل با آب و مواد شوینده کاملا تمیز و شسته شود. این مرحله باید به دقت انجام شود تا زیرسازی مناسب صورت گیرد.

مرحله 2: در این مرحله باید باید همه معایب موجود در بدنه را شناسایی کرد. معایبی همچون خط و خش،رنگ اضافه و یا تورفتگی

مرحله 3: به جز بدنه ماشین بقیه قسمت ها باید به طور کامل پوشانده شود. به عنوان مثال شیشه ها،آینه ها و هر قسمت دیگر

مرحله 4: توسط پولیش خط های عمقی ایجاد شده بر روی ماشین را رفع می شود تا اثری از آن در ظاهر بدنه باقی نماند

مرحله 5: در این مرحله نوبت به برطرف کردن خش های ریز در سطح بدنه خودرو می رسد که باید با دقت زیاد و به کمک وسایلی همچون ذره بین و چراغ قوه تشخیص داده شده و رفع شود.

مرحله 6: در این مرحله یک بار دیگر بدنه ماشین با مواد سیلیکونی پاک می شود.

مرحله 7: در نهایت بدنه ی خودرو با مواد مرغوب و مناسب سرامیکی مخصوص پوشانده می شود.

سرامیک ماشین

مدت زمان ماندگاری پوشش خودرو

از دیگر موارد قابل بررسی در ارتباط با پوشش سرامیکی وسایل نقلیه، مدت زمان ماندگاری این پوشش است. در بسیاری از موارد پوشش سرامیکی عمر مفید و طولانی تری نسبت به خودرو دارد و این یکی از برترین ویژگی و مزیت های پوشش های سرامیکی خودرو به حساب می آیند.

افرادی که علاقه به خودرو ایی با رنگ تیره دارند  باید به این نکته توجه کنند که رنگ های تیره بیشتر از سایر رنگ ها از برخورد نور آفتاب و موارد مخرب دیگر، آسیب پذیر می باشند به همین دلیل ایجاد پوشش سرامیکی برای خودرو هایی با رنگ تیره بیشتر از خودروهایی با رنگ های روشن پیشنهاد می شود.

در نمایندگی پرشیا خودرو 133 سیدعلیرضا سیاسی در شهر مشهد انجام سرامیک بدنه خودرو به صورت تخصصی و حرفه ای انجام میگیرد.

جهت اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

051-37571910

آدرس :مشهد-بلوارصدمتری-حدفاصل میدان امام حسین و میدان خیام -نبش چراغچی 29


روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی







نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.