تجربه رانندگی با چهارمین نسل از کیا اسپورتیج

سیاسی ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
تجربه رانندگی با چهارمین نسل از کیا اسپورتیج

کمپانی «کیا موتور» برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۳ برای سهم‌خواهی از بازار کراس‌اوورهای ارزان‌ قیمت، محصولی متفاوت اما رقابتی را با نام اسپورتیج به بازار معرفی کرد. اسپورتیج در آن زمان به دلیل بهره‌مندی از ظاهر متفاوت و پیشرانه‌ای مناسب، توانست به سرعت به جایگاهی قابل قبول دست پیدا کند که همین امر مدیران کیا را بر آن داشت تا نسل‌های آتی آن را روانه بازار کند. از این‌رو تا به امروز چهار نسل از این کراس‌اوور کره‌ای تولید و عرضه شده است.درادامه همراه ماباشید.


. آخرین نسل اسپورتیج سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به صورت رسمی به بازار معرفی شد و از سال ۲۰۱۶ راهی بازارهای جهانی شد. شرکت «اطلس‌خودرو» نیز به عنوان نماینده کیا موتور در ایران، تنها چند ماه پس از آغاز عرضه جهانی، این محصول را به بازار کشور عرضه کرد که متأسفانه به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، عرضه آن تنها تا اوایل سال ۲۰۱۸ ادامه داشت و به‌عنوان یکی از آخرین بازماندگان خودروهای وارداتی در بازار ایفای نقش کرد.

لازم به توضیح است که اسپورتیج برای اولین‌بار با نسل دوم خود پا به بازار ایران گذاشت و از آن زمان تاکنون رقابت جدی را با سایر رقبای خود، از جمله «هیوندای توسان»، تجربه کرده است. 

پیشرانه وفنی خودرو

اما کیا اسپورتیج‌های واردشده به ایران از همان موتور ۲۳۵۹ سی‌سی ۴ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌گیرند که پیش‌تر در نسل قبلی اسپورتیج مورد استفاده قرار گرفته بود؛ با این تفاوت که این پیشرانه در نسل جدید بهبودهایی به خود دیده است، و به سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI نیز مجهز شده است. براین اساس، پیشرانه مورد نظر قادر به تولید ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۷ نیوتن‌ متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. این نیرو از طریق جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد. طبق اعلام رسمی کمپانی کیا، این کراس‌اوور حدود ۱٫۶ تنی به زمانی حدود ۹ ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین مصرف سوخت شهری اسپورتیج QL حدود ۱۱٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. اما سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن حدود ۸٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه به کلاسی که در آن حضور دارد و پیشرانه‌ای که از آن نیرو می‌گیرد عدد قابل قبولی به نظر می‌رسد.


تجربه رانندگی

باروشن کردن پیشرانه شاهد این هستیم صدای زیادی به داخل کابین وارد نمیشه واین نشانه عایق بندی خوب کابین به حساب می آید.با قراردادن اهرم دنده برروی حالت درایو باتوجه به اینکه این خودرو تنفس طبیعی می باشد،خیلی نباید انتظار شروع فوق العاده داشت،ولی به لطف برخورداری از سیستم سوخت رسانی GDIبه صورت مستقیم از یک سواری بسیار پرشتاب برخوردارمی باشد.از سوی دیگر داشتن گیربکس 6سرعته اتوماتیک آن با تغییرات نرم افزاری نسبت به نسل قبل شاهد تعویض به موقع دنده ها،بی صداو نرم هستیم واین خود، خیلی در شتاب خودرو تاثیرگزار می باشد و به فرمان راننده سریع واکنش لازم را نشان می دهد.

نکته خوب دیگر داشتن هندلینگ فوق العاده نسبت به نسل های گذشته می باشد،چرا که دیگر تنش وکوبش کمتری به اتاق وارد می شود.

کیا اسپورتیج به واسطه وزن 1/6 کیلوگرمیش وپلتفرم اسپرت وداشتن موتوری پرقدرت اگرچه تنفس طبیعی حس سواری یک خودرو شش سیلندر را به شما القا می کند.

نتیجه گیری

در آخر تو چند جمله می توانیم بگوییم که کیا اسپورتیج جی تی لاین یک کراس اوور نسبتا مدرنی می باشد واز یک پیشرانه تنفس طبیعی قدرتمند وکم استهلاکی برخوردار است.که تمام نیاز های اولیه یک خانواده در راستای چه آپشن چه فنی برطرف می کند.

یکی دیگر از مزیت‌های کیا اسپورتیج، تأمین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش است که نسبت به کراس‌اوورهای اروپایی و ژاپنی در وضعیت بهتری قرار دارد. همچنین این محصول از وضعیت مناسبی در بازار خودروهای کارکرده برخوردار است.

گروه نمایندگی های سیاسی جز یکی از نمایندگی های مجاز کیاموتور در مشهد می باشد.شما مشتریان محترم می توانید جهت هرگونه ارائه خدمات چه فروش وچه خدمات پس ازفروش به نمایندگی سیاسی مراجعه یا تماس حاصل فرمایید.



کلمات کلیدی: کیااس

نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.