ام وی ام x55 پرو و تست و بررسی آن

علی معیری ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
ام وی ام x55 پرو و تست و بررسی آن
در آخرین روز فروردین 1401 محصول جدید مدیران خودرو ام وی ام x55پرو مدیران خودرو در پیست آزادی مورد تست و بررسی اصحاب رسانه قرارگرفت.در این مقاله به مشخصات فنی و آپشن های جدید این خودرو می پردازیم،باماهمراه باشید.

ظاهر ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو)

تغییرات ایکس 55 پرو نسبت به نسخه معمولی

ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 Pro) در واقع نسخه فیس لیفت همان ایکس 55 پیشین بوده که تغییرات ظاهری جزیی در آن اعمال شده است. در نمای جلو شاهد تغییر جلو پنجره هستیم. جلوپنجره نصب شده در ام وی ام ایکس 55 پرو طرحی موسوم به کهکشانی مانند دارد که چنین طرحی را پیشتر در محصولات دیگری از مدیران خودرو اعم از ایکس 22 پزو، آریزو 5 توربو فیس لیفت، تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو هم مشاهده کرده بود. از دیگر تغییرات صورت گرفته در نمای جلو می توان به تغییر دیزاین قسمت پایینی سپر و اضافه شدن یک تریم قرمز رنگ به لبه زیرین آن و همچنین تغییر چراغ های LED تعبیه شده در سپر اشاره کرد.


یکی دیگر از تغییرات ظاهری ام وی ام ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبل، استفاده از چراغ های LED به جای هالوژن در این خودروست که البته با چشم قابل تشخیص نیست. ولی در لبه چراغ ها عبارت LED Tec نشان دهنده این تغییر بوده که موجب می شود نور چراغ ها و عمر آنها نسبت به نسخه قبلی بیشتر شود.


در نمای جانبی تغییرات اعمال شده محدودتر هستند. در این قسمت رینگ های 17 اینچی آلیاژی جدید با تریم قرمز رنگ و دیزاین متفاوت و همچنین کالیپرهای ترمزی قرمز رنگ برای ایکس 55 پرو (X55 پرو) نصب شده اند. همچنین یک تریم قرمز رنگ مشابه آنچه در سپر جلو در ضربه گیر زیر درب ها دیده می شود. در نمای عقب ایکس 55 پرو هم تغییراتی زیرپوستی صورت گرفته است. در این نسخه نوار کرومی تنها دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده و به داخل دو چراغ وارد نشده. به همین دلیل گرافیک چراغ های عقب تا حد کمی در ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده اند.

داخل ام وی ام X55 پرو (ایکس 55 پرو)

داخل کابین ام وی ام ایکس 55 پرو دقیقا مشابه فونیکس تیگو 7 پرو یا همان چری تیگو 7 پرو مدیران خودرو طراحی شده است. حتی تریم مشکی و قرمزی که روی داشبورد و تودوزی صندلی های این خودرو اعمال شده نیز مشابه با تیگو 7 پرو است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد. در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار دارد که این دو نیز مشابه با فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو هستند.


در کنسول وسط ام وی ام ایکس 55 پرو یک شیفتر دنده الکترونیکی یا به اصطلاح شیفت بای وایر نصب شده که دقیقا مشابه آن را در تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نیز دیده بودیم. مزیت این شیفترهای الکترونیکی این بوده که دیگر اتصال مکانیکی بین شیفتر و گیربکس وجود ندارد و فضای بیشتر در کنسول برای قراردادن اشیا و لوازم مختلف در دسترس است. پنل دیجیتالی سیستم تهویه ایکس 55 پرو مشابه با تیگو 7 پرو بوده، ولی این خودرو فاقد سیستم تهویه دوکاناله است. بلکه تهویه X55 پرو از نوع تک کاناله بوده و امکان تنظیم دمای مجزا برای سرنشینان جلو وجود ندارد. ضمن اینکه یک دریچه برای سرنشینان عقب نیز تعبیه شده است.


در کنار شیفتر دنده ایکس 55 پرو، یک قسمت مشابه پد شارژ بدون سیم تلفن همراه طراحی شده که این در این خودرو صرفا جنبه نمایشی دارد و تنها می توانید تلفن همراه خود را در این قسمت قرار دهید. ولی در تیگو 7 پرو در صورت قرار دادن تلفن همراه در آن، موبایل شما به صورت خودکار شارژ می شود(البته اگر تلفن همراه شما نیز این قابلیت را داشته باشد). در بالای پنل دیجیتالی سیستم تهویه، کلیدهای مربوط به روشن و خاموش کردن گرمکن صندلی های جلو و تنظیم سیستم تهویه قرار دارند. یک ردیف بالاتر هم کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و دوربین دید 360 درجه ام وی ام ایکس 55 پرو قرار دارند.


برخلاف تیگو 7 پرو که یک سانروف پانورامیک بالای سر سرنشینان دو ردیف قرار دارد، در ام وی ام ایکس 55 پرو یک سانروف برقی دو حالته تنها بالای ردیف اول را پوشش می دهد. در پشت آینه میانی نیز یک خروجی USB قرار دارد که می توان یک دستگاه گوپرو به آن متصل کرد تا دوربین ثبت وقایع نیز این خودرو داشته باشد.

صندلی های ام وی ام ایکس 55 پرو دارای تودوزی چرمی مشکی و قرمز هستند و قسمت نشیمن و تکیه گاه آنها حالت سوراخدار دارد تا تعریق سرنشینان در فصل گرما کمتر شود. ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو) یک کراس اوور جمع و جور شهریست. با این حال فضای پا و سر برای سرنشینان در ردیف دوم حتی برای افراد با قد 180 و بالاتر نیز مناسب است. فضای بار پشت صندلی های عقب در حالت استاندارد 370 لیتر بوده که اگر قصد حمل بارهایی حجیم تر را دارید، امکان خواباندن صندلی های ردیف دوم ایکس 55 پرو به صورت 60/40 وجود دارد تا فضای بار بیشتری در اختیار داشته باشید.


مشخصات فنی ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو)

ام وی ام ایکس 55 پرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که تقریبا همه خودروهای چینی حال حاضر در ایران از آن بهره برده اند. البته موتور 1.5 لیتری ایکس 55 پرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال آمریکایی نیز برای آن نصب شده است. مشابه همین پیشرانه روی نسخه قبلی ایکس 55 هم نصب بوده، ولی توان تولیدی آن از 147 به 156 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر افزایش پیدا کرده که تغییر خوبی برای یک کراس اوور 1440 کیلوگرمی محسوب می شود.


تغییر اصلی در مشخصات فنی ایکس 55 پرو به گیربکس آن مربوط می شود. به جای نصب یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT رابط موتور و چرخ ها بوده و نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. این گیربکس قابلیت تعویض 9 دنده مجازی به صورت دستی را هم دارد. لازم به ذکر است که همین موتور و گیربکس دقیقا روی آریزو 5 فیس لیفت، آریزو 6 و فونیکس تیگو 7 پرو نیز نصب شده است. ام وی ام ایکس 55 پرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است. بدین ترتیب جزو کراس اوورهای جمع جور و کامپکت دسته بندی می شود.


تجربه رانندگی با ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو)

خب باید گفت شتابگیری اولیه ایکس 55 پرو نسبت به تیگو 7 پرو بهتر بود که این به دلیل وزن کمتر این خودرو بود. در یک روز گرم و در حالیکه دمای هوا به 30 درجه و شاید هم بالاتر رسیده بود، شتاب صفر تا 100 حدود 10.2 ثانیه ای با بنزین معمولی برای ایکس 55 پرو رقم خورد. این یعنی اگر بنزین با اکتان بالاتر درون باک این خودرو بود و هوا هم مقداری خنکتر بود، امکان دست یافتن به شتاب صفر تا 100 زیر 10 ثانیه برای ام وی ام ایکس 55 پرو محقق می شد.


امکانات ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو)

ام وی ام ایکس 55 پرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تغییر زیادی نکرده است. ایکس 55 پرو در زمینه تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل کشش، کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین دید 360 درجه، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، پایش فشار باد تایرها و کروز کنترل است.

ام وی ام ایکس 55 پرو در زمینه امکانات رفاهی نیز دارای سانروف برقی دو حالته، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، نمایشر 10.25 اینچی لمسی میان داشبورد با پورت USB و بلوتوث و قابلیت اتصال تلفن همراه، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده در 6 جهت با قابلیت تنظیم گودی کمر، گرمکن صندلی های جلو، سیستم صوتی با شش بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک تک کاناله، سنسور نور با چراغ های LED، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، نورپردازی داخل کابین در 7 رنگ و سه مد رانندگی اکو، نرمال و اسپرت است.

رقبای ام وی ام ایکس 55 پرو

ام وی ام ایکس 55 پرو یک کراس اوور میان رده چینی محسوب می شود. این خودرو در بازار ایران باید با محصولاتی مانند لاماری ایما، هایما اس7، جک S5، دیگنیتی پرایم و … برای سهم خواهی از بازار رقابت کند.

محصولات خانواده ام وی ام مدیران خودرو

در حال حاضر خانواده ام وی ام مدیران خودرو محصولاتی اعم از ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت و تیگو 7 معمولی را در خود جای داده که به تازگی ایکس 55 پرو نیز به این جمع اضافه شده است. طی سال هایی که برند ام وی ام در ایران فعالیت می کرده، شاهد رشد کیفیت و رشد سطح محصولات این برند بوده ایم و مدیران خودرو هرساله خودروهایی جدیدتر و با تکنولوژی بالاتر را به خانواده برند ام وی ام خود اضافه کرده است.

باتشکر از گزارش بچه های خودروچی

روابط عمومی گروه نمایندگی های سیاسی












نظرات کاربران



اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.